ПАТ «Укрзалізниця» в партнерстві з ЕБРР, який залучив Дипломований інститут постачання та управління поставками (CIPS) з Великобританії, розпочинає амбітний проект порівняльного аналізу і корпоративної сертифікації закупівель та управління поставками в компанії. Представники ЕБРР та CIPS 23 січня ознайомили менеджмент товариства з міжнародними стандартами, яким має відповідати ПАТ «Укрзалізниця» для сертифікації закупівель та постачання.

 Як зазначили міжнародні партнери, для сертифікації закупівель та постачання ПАТ «Укрзалізниця» необхідно принаймні півроку при чіткому дотриманні графіка. Отримання Укрзалізницею міжнародної сертифікації закупівель та управління поставками є однією з умов надання кредитного фінансування ЄБРР у розмірі до 150 мільйонів євро на придбання вантажних напіввагонів загального призначення.

«Реформуємо один з найпроблемніших напрямків-систему закупівель. 2019-й має бути підготовлений вже за міжнародними стандартами у цій сфері», – зазначив в.о. голови правління товариства Євген Кравцов у Twitter.

CIPS проведе комплексний аналіз процедур закупівель та управління поставками, практик та системи ефективності персоналу компанії, відповідності системи закупівель загальній бізнес-стратегії компанії, управління ризиками, застосування методологій – загалом будуть охоплені понад 60 елементів, що стосуються 5 різних сфер. Міжнародні партнери визначать дієві кроки для підвищення ефективності закупівель та управління поставками на основі міжнародної визнаної практики.

«Підвищення ефективності закупівель та отримання міжнародного сертифікату –  це у 2018 році пріоритетний проект для Укрзалізниці, до реалізації якого будуть залучені фахівці багатьох напрямків товариства. Аудит та консультації найбільшої у світі професійної організації в сфері закупівель та управління поставками CIPS дозволять покращити внутрішню ефективність, мінімізувати ризики, підвищити прозорість, завоювати більшу довіру партнерів, впровадити стандарти кращих міжнародних практик. Укрзалізниця прагне стати першою держкомпанією з міжнародною сертифікацією постачання та управління поставками», – зазначив Євген Кравцов. За його словами, компанія готова до того, що потрібні будуть зміни в процесах, політиках та кадрах для відповідності стандартам.

«Міжнародний сертифікат, який за результатами розраховує отримати Укрзалізниця, засвідчить, що в компанії правильно налагоджена система закупівель. Наша мета – удосконалити структуру та процеси в середині компанії», – підкреслив старший радник департаменту політики в сфері закупівель ЄБРР Річард Гаргрейв.

Як зазначив керівник управління з розвитку міжнародного бізнесу CIPS Вілл Бітті, долучитися до багатьох компаній у світі, що вже мають сертифікат від королівського інституту, таких як найбільш відомі суспільству Google і Мicrosoft – це почесно і сприяє покращенню репутації компанії та співпраці з клієнтами.  

 Довідка

CIPS-Chartered Institute of Procurement and Supply є основним органом у світі з акредитації та сертифікації практикуючих працівників у сфері закупівель та функцій організації постачання та управління поставками в установах/організаціях. Корпоративна сертифікація CIPS - Первинне визнання надасть додаткову можливість ПАТ «Укрзалізниця» в досягненні її довгострокових стратегічних планів, сприятиме раціональному використанню ресурсів та розвитку конкуренції.

Ефективні процедури постачання та управління поставками дозволять впровадити світові стандарти; запровадити надійний, етичний підхід до закупівель та управління поставками, що включатиме принципи боротьби з шахрайством та корупцією; зробити процес планування та закупівель більш ефективним та економічним, у тому числі через оновлення політик та підвищення кваліфікації задіяного персоналу; підвищити контроль над процесами планування, закупівлі та управління поставками.

Негода в Україні не вщухає – не припиняється й оперативна робота залізничників з подолання її наслідків. Епіцентр робіт змістився з центральних регіонів на схід країни – у Харківську, Полтавську, Сумську області. Залізничники задіяли вдень 21 снігоочисну колійну машину та вночі 10 машин. Загалом упродовж минулої доби на снігоочисних заходах були задіяні майже 6400 залізничників, з інфраструктурних об’єктів вивезено близько 17 тис. м куб. снігу. Загалом було очищено від снігу близько 15 тис. стрілочних переводів, майже 1,5 тис. залізничних переїздів, понад 1200 пасажирських платформ. Завдяки злагодженій роботі залізничників затримок поїздів через негоду не було, наразі всі поїзди курсують згідно з графіком. Укрзалізниця закликає пасажирів під час планування поїздок враховувати труднощі, що можуть виникнути через погодні умови. Також закликаємо пасажирів бути обережними та слухати оголошення на вокзалах. У разі виникнення зауважень та пропозицій щодо обслуговування пасажирів просимо інформувати на гарячу лінію «Якість та сервіс» за номером: 0800-50-3111.

За 21 добу січня 2018 року залізниці України навантажили 1,9 млн тонн зерна та зернових вантажів. Найбільша частка зернових спрямована до портів Одеси та Миколаєва – наразі на Одещині знаходиться 4000 вагонів спрямуванням на порти, що становить 39% від парку зерновозів власності ПАТ «Укрзалізниця».

Однак з початку січня значно погіршилася ситуація з вивантаженням зернових вантажів портовими елеваторами, що призводить до простоїв зерновозів та скупчення завантажених вагонів на підходах та на коліях станцій.

Так, по станції Чорноморськ-Порт (одержувач СП ТОВ «Трансбалктермінал») щодоби залишаються невивантаженими в середньому 200 вагонів; на станції Одеса-Порт (одержувач ПрАТ «Укрелеваторпром») – 40 вагонів; також на станції Одеса-Порт (одержувач «Старий Елеватор») – залишок 60 зерновозів.

Нерідко вагони затримуються через неякісний вантаж, що не може пройти санітарно-епідеміологічний контроль. Наприклад, на станції Чорноморська (ТІС) затримано 300 зерновозів із неякісним зерном для ТОВ «Трансінвестсервіс» і 100 зерновозів для ТОВ «Боріваж».

На станції Миколаїв-Вантажний (одержувач ТОВ «Грінтур») простоюють в очікуванні судна 150 дефіцитних вагонів-зерновозів.

У таких ситуаціях залізничникам доводиться вводити конвенційні заборони на навантаження зернових у напрямках станцій, що не повертають вагони вчасно. Так, 5 січня 2018 року були введені дві такі заборони призначенням на станції, де складається найбільш незадовільна ситуація з вивантаження – на станцію Чорноморськ-Порт-Екс. (на адресу ТОВ «Трансбалктермінал») та на станцію Одеса-Порт- Ексорт ( ПрАТ «Укрелеваторпром»).

Менеджмент ПАТ «Укрзалізниця» 22 січня в Європейській Бізнес Асоціації обговорив із бізнес-середовищем етапи й механізми прозорого та ринкового визначення вартості перевезень у власних вагонах ПАТ «Укрзалізниця». В.о. голови правління товариства Євген Кравцов розповів про нововведення та очікуваний ефект для учасників ринку вантажних перевезень, компанії та економіки країни.

 Як зазначив Євген Кравцов, новий механізм нарахування плати за користування вагонами товариства запрацює у зв’язку з уведенням у дію дерегуляції вагонної складової тарифу в повному обсязі з 19 лютого 2018 року. Він наголосив, що завдяки цьому буде відновлено баланс на ринку вагонів та ліквідовано перекіс заниженої вартості за користування вагонами Укрзалізниці порівняно з ринковою. «Ситуація на ринку складалася так, що Укрзалізниця отримувала лише невелику частку від того, що фактично сплачував клієнт за користування вагонами компанії. Існувала висока експедиторська винагорода та корупційна складова. Термін окупності вагона перевищував нормативний термін його експлуатації. Так, наприклад окупність піввагона сягала 40 років, що робило інвестування в цей рухомий склад непривабливим. Демпінг у вартості для інвесторів, міжнародних фінансових організацій був своєрідним гальмом, створював атмосферу невизначеності та неефективності», - пояснив Євген Кравцов.

Керівник товариства зауважив, що завдяки дії дерегуляції вагонної складової тарифу та запровадженню прозорого механізму нарахування плати за перевезення у вагонах Укрзалізниці компанія конкуруватиме на ринку оперування вагонами на рівних умовах, і зазначив, що частка вагонів Укрзалізниці на ринку перевезень складає менше 40 %.

Євген Кравцов нагадав, що дерегуляція вагонної складової впроваджуватиметься у два етапи. На першому етапізастосовуватиметься формульний розрахунок щоденної оплати за здійснення послуги перевезення у вагонах ПАТ «Укрзалізниця». Він базується на 4 складових: вартість нового вагона на ринку, вартість ремонтів упродовж терміну експлуатації вагона конкретного типу, рентабельність на рівні близько 10 % та дисконтування грошових потоків у часі. Наразі аналогічні механізми використовує більшість залізниць сусідніх країн.

«Ми враховуємо складові, щоб зробити вагон окупним. Плата за користування вагонами Укрзалізниці буде до 20 % нижча, за середньоринкову», – повідомив очільник Укрзалізниці.

На другому етапі планується запровадження електронних торгів у системі «Prozorro. Продажі» для визначення ціни для всього парку вагонів та отримання зворотного зв’язку від ринку перевезень. «Завдяки торгам ми хочемо отримати в режимі онлайн об’єктивну інформацію, скільки клієнти готові платити за наші вагони. У березні розраховуємо провести перші торги, а у квітні вже перейти на постійне їх проведення. Також плануємо залучити зовнішнього консультанта, щоб скоригувати наш механізм та  визначити індекс вартості послуг з перевезення», – розповів Євген Кравцов.

Він також розповів, що для розрахунку вартості будуть братися до уваги сезонні коливання попиту на вагони й принаймні один раз на квартал ціна буде переглядатися, щоб вагони залишалися інвестиційно привабливими. «Ми готові вносити коригування, хочемо мати діалог і зворотний зв'язок із ринком та спонукати його учасників вкладати кошти в будівництво та придбання вагонів. Також ми запропонуємо різницю в ціні між маршрутними відправками, які будуть дешевші на 10 %, ніж повагонні. Така практика існує в інших країнах.

Окрім того, Євген Кравцов розповів, що добова ставка за користування вагоном враховуватиме нормативний термін його пробігу – 200 км за добу. Це спонукатиме Укрзалізницю до підвищення внутрішньої ефективності та покращить обіг вагона.

Нагадаємо, що правління товариства 17 січня 2018 року затвердило процедуру визначення плати за використання власних вагонів Укрзалізниці. Таким чином завершено процес дерегуляції вагонної складової тарифу для парку власних вагонів компанії. Відповідні кроки ПАТ «Укрзалізниця» здійснило на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2017 року № 64 та наказу Міністерства інфраструктури України від 7 грудня 2017 року № 425 «Про внесення змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги». У повному обсязі зміни наберуть чинності з 19 лютого 2018-го року.

За минулий рік галузевою службою вагонного господарства регіональною філією «Південно-Західної залізниці» плановими видами ремонту відремонтовано 3427 вантажних вагонів. Також поточними видами ремонту відремонтовано та підготовлено до навантаження 21890 вагонів, у тому числі 13990 піввагонів, із них на високотехнологічних вагоноремонтних машинах «Донбас» - 6010 вагонів .
Серед цієї кількості деповським ремонтом оновлено 3340 вагонів, зокрема :
вагонів інвентарного парку Укрзалізниці – 749;
вагонів власності підприємства Укрзалізниці – 2591 (ЦТС «ЛІСКИ» - 685 вагонів, «Дарницький ВРЗ» – 401 вагонів; «Стрийський ВРЗ» - 880 вагон, «Пашютинський ВРЗ» - 108, ЦТЛ-517).
Капітальним ремонтом відремонтовано – 87 вагонів ( Дарницький ВРЗ- 69, Стрийський ВРЗ – 1, ЦТС «Ліски» - 17).
Також відремонтовано 1351 вагони власності промислових підприємств (деповським ремонтом – 1109 , капітальним ремонтом – 242 ) та 309 вагони власності підприємств регіональної філії «Південно-Західної залізниці» (капітальним – 50 , деповським – 259 ).
Завдяки зусиллям працівників служби вагонного господарства зі збереження рухомого складу, зокрема проведення своєчасного ремонту, покращуються показники роботи регіональної філії «Південно-Західної залізниці» та забезпечуються необхідні обсяги вантажних перевезень.

Сторінка 204 з 293«««200201202203204205206207208»»»
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту