Учора, 6 лютого, в Києві пройшло обговорення нового договору щодо надання послуг з перевезення вантажів як у вагонах ПАТ «Укрзалізниця», так і у вагонах, що належать іншим власникам. Нові договори діятимуть у зв’язку із запровадженням дерегуляції вагонної складової тарифу та уведенням в дію нового порядку  визначення плати за використання власних вагонів ПАТ «Укрзалізниця».

ПАТ «Укрзалізниця» стає повноцінним оператором вагонів та вживає всіх необхідних заходів для дерегуляції вагонної складової. Укрзалізниця пояснила клієнтам вантажовласникам та експедиторам, як в короткий термін привести договірні відносини у відповідність до рішення Уряду та внесених змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів щодо дерегуляції вагонної складової. З метою швидкого укладання нових договорів  вантажовласникам запропонували скористатися цифровими технологіями для підписання документів в електронному вигляді. В перший день початку договірної компанії вже укладено більше ста нових договорів і процес триває.

Новим договором передбачено, що плата за перевезення вантажів у власних вагонах Укрзалізниці визначається за вантажний рейс – згідно з правилами, що діють для власних вагонів, у розмірі інфраструктурної складової тарифу для власних вагонів. Оплата за користування формується за договірним тарифом, який затверджується ПАТ «Укрзалізниця» у розмірі добової ставки за користування вагоном. Розмір цієї плати розрахований для покриття витрат на утримання, ремонт, модернізацію та оновлення вагона, у тому числі враховує інвестиційну складову.

«Наша позиція чітка і зрозуміла: ми пропонуємо ціну, нижче за ринкову і розраховану на основі зрозумілої формули. Ми розуміємо стан нашого парку, тому встановлюємо плату за користування вагонами Укрзалізниці з 20 % дисконтом від ринкової вартості», - зазначив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Плата за порожній рейс встановлюється за договірним тарифом для компенсації витрат на перевезення у порожньому стані власних вагонів Укрзалізниці.

Також, для всіх власних вагонів Укрзалізниці незалежно від роду рухомого складу, будуть застосовуватись єдині правила формування тарифів, визначення плати за перевезення вантажів та встановлюватиметься ринкова плата за користування вагоном.

Раніше повідомлялося, що з 19 лютого 2018 встановлюється дерегуляція вагонної складової і ПАТ «Укрзалізниця» матиме право, як і інші власники рухомого складу, формувати плату за користування власними вагонами за ринковими умовами.

Створення недискримінаційних умов для усіх операторів вантажних вагонів, однакових принципів ціноутворення сприяє розвитку конкуренції на покращенню якості надання транспортних послуг.

Дерегуляція вагонної складової тарифу на перевезення, новий порядок визначення плати за використання власних вагонів ПАТ «Укрзалізниця» усуне зловживання та зробить національного перевізника конкурентоздатним оператором вантажних вагонів. У вагонах Укрзалізниці перевозиться загалом 37% вантажів із тих, що загалом транспортуються залізничним транспортом України.

З новим порядком визначення плати за використання власних вагонів перевізника ПАТ «Укрзалізниця» в процесі надання послуг з перевезення вантажів можна ознайомитися тут.

У січні поточного року на Південно-Західній магістралі було зафіксовано 22 випадки крадіжок майна та матеріальних цінностей залізничного транспорту, із них розкрито 3 випадки на суму 14,719 тис. грн. Затримано 5 зловмисників. Загалом за 12 місяців 2016 року зафіксовано 430 випадків крадіжок майна та матеріальних цінностей залізниці, з яких 114 випадків попереджено на загальну суму 1 млн. 086 тис. 061 грн. Затримано 171 зловмисника. По усіх випадках розкрадань майна та матеріальних цінностей залізничного транспорту відкриті кримінальні провадження.

У 2018 році Укрзалізниця планує продовжити структурні реформи в компанії та внутрішні організаційні перетворення, утворити вагонну компанію, оператора вокзалів і тяги, інфраструктурні підрозділи, а також визначити й втілити в життя нову систему корпоративного управління. Про це повідомив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов сьогодні під час прес-конференції в ІА «Укрінформ».

 За словами Євгена Кравцова, останнім часом у рамках корпоратизації Укрзалізниці було створено лише декілька внутрішніх філіалів, які є частиною великого холдингу, й тому на часі – утворення ще низки окремих кампаній у вагонній, пасажирській, тяговій та інфраструктурній вертикалях.  

«На цей рік у нас є чіткий план утворення вагонної кампанії, на початковому етапі завдяки закупівлі нових вагонів за рахунок коштів ЄБРР, у подальшому буде створено незалежного оператора власності Укрзалізниці. Ми маємо чіткий порядок виокремлення інфраструктурних підрозділів, що мають займатися будівництвом і реконструкцією колії і використовувати кошти на капітальні інвестиції в будівництві. Використання коштів централізовано має контролюватися відповідними підрозділами, що відповідають за конкретні напрямки», - розповів Євген Кравцов.

Він також повідомив, що виокремлення тягової складової дозволить навести лад в середині підрозділів Укрзалізниці, що використовують тягу в пасажирському, вантажному, приміському напрямках. Створення єдиного вокзального оператора в рамках пасажирської компанії дозволить Укрзалізниці централізовано управляти великою кількістю залізничних вокзалів, впроваджувати єдину стратегію розвитку вокзального господарства і надавати комплекс послуг для клієнтів та сервіс для пасажирів.

Під час прес-конференції очільник Укрзалізниці також розповів, що у 2018 році триватиме реформа корпоративного управління компанії. За його словами, Укрзалізниця одна з перших компаній у державному секторі залучила незалежних консультантів, крім того на урядовому рівні створена спеціальна робоча група для того, щоб визначити систему корпоративного управління Укрзалізниці. «На сьогодні ми працюємо спільно з компанією Deloitte & Touche, яка є нашим незалежним консультантом, та ЄБРР, який є співучасником цього проекту, і плануємо впродовж першого-другого кварталу завершити роботу з визначення нової системи управління Укрзалізниці та втілити її в життя», - повідомив в.о. голова правління ПАТ «Укрзалізниця». При цьому Євген Кравцов також висловив сподівання, що новий склад Наглядової ради Укрзалізниці буде затверджено оперативно, оскільки це є невід’ємною складовою процесу корпоративної реформи компанії.

Окрім реформи корпоративного управління, в 2018 році Укрзалізниця також планує реформувати систему закупівель та продовжити реструктуризацію боргових зобов’язань. Зокрема, за словами Кравцова, кілька тижнів тому стартував аудит системи державних закупівель за підтримки СІPS, який має бути завершений в цьому році. «Результатом має бути сертифікація англійською інституцією СІPS системи оновлених державних закупівель Укрзалізниці. Коли нам це вдасться, ми будемо першим підприємством в Україні, котре пройшло сертифікацію за системою СІPS», - зазначив Євген Кравцов.

Він також повідомив, що у 2018 році Укрзалізниця поставила завдання повністю реструктуризувати кредитний портфель компанії, зменшити кредитне навантаження та змінити валютну корзину, адже на сьогодні більшість запозичень товариства – в іноземній валюті.  «2018 рік має стати для Укрзалізниці роком суттєвих змін, серйозних випробувань, але робота компанії навіть за останні місяці показала, що Укрзалізниця може справлятися  з тими завданнями, які ставить перед нею уряд і залізнична галузь в цілому», - наголосив Євген Кравцов.

ПАТ «Укрзалізниця» планує вийти на відкриті аукціони для отримання додаткових доходів компанії. Про це в.о. голови правління товариства Євген Кравцов повідомив 6 лютого під час прес-конференції щодо реформи держпродажів в Українському кризовому медіацентрі.

У прес-конференції також взяли участь перший заступник міністра Мінекономрозвитку Максим Нефьодов, виконавчий директор Transparency  International Україна Ярослав Юрчишин та керівник проекту ProZorro.Продажі Олексій Соболев.

За словами Євгена Кравцова, напрямки діяльності товариства, за якими компанія планує вийти на відкриті майданчики продажів,  стосуються управління майном- необоротними активами та надання послуги перевезень у власних вагонах Укрзалізниці. «Укрзалізниця – один із найбільших власників рухомого і нерухомого майна серед державних і приватних підприємств в Україні. У процесі корпоратизації ми не проводили операції, що стосуються розпорядження майном. Затверджений урядом порядок розпорядження майном товариства дозволяє здійснювати операції з продажу, оренди та списання майна, обов’язково через систему ProZorro.Продажі. Від продажу і списання майна у цьому та наступному році Укрзалізниця планує отримати 2 млрд грн», – повідомив Євген Кравцов.

За його словами, серед об’єктів, які найпершими підлягатимуть списанню, близько 10 тис. вагонів (переважно вантажних), що є привабливим та легким для реалізації.  

Наступний напрямок – це надання в оренду вокзальних та інших площ, що дозволить покращити комфорт пасажирів. «Раніше від надання майна в оренду ми отримували близько 100 млн грн, але завдяки більш прозорим процедурам плануємо збільшити надходження в рази, як свідчить досвід Укрпошти, що використовує систему ProZorro.Продажі», – зауважив Євген Кравцов.

 Він також розповів про плани компанії отримати додаткові кошти від реалізації металобрухту і вторинної сировини, як мастило, гума. «Це має спонукати інших учасників ринку виходити на відкритий майданчик», – зазначив Євген Кравцов.

Керівник Укрзалізниці також розповів про запровадження пілотного проекту з надання послуги перевезення у власних вагонах для отримання аналізу і даних від ринку про реальну ціну – це публічний аукціон через систему ПроЗорро.Продажі та акредитовані майданчики. 

«Цей проект є революційним. До сьогодні не існувало прозорого механізму визначення вартості за користування вагонами. Для нас важливо визначити ринкову вартість відкрито, зібрати інформацію від ринку. Завдяки впровадженню дерегуляції вагонної складової тарифу та індексним способом визначення вартості вагонів шляхом публічного аукціону плануємо додатково отримати за рік до 4 млрд грн. Завдяки пілотному проекту розраховуємо визначити механізм ринкової вартості вагонів відносно попиту у конкретний період та кількості вагонів у лотах. На початковому етапі плануємо виставляти на аукціон 5-10%  парку», – зазначив Євген Кравцов.

«Цей проект є революційним. До сьогодні не існувало прозорого механізму визначення вартості за користування вагонами. Для нас важливо визначити ринкову вартість відкрито, зібрати інформацію від ринку. Завдяки впровадженню дерегуляції вагонної складової тарифу та індексним способом визначення вартості вагонів шляхом публічного аукціону плануємо додатково отримати за рік до 4 млрд грн. Завдяки пілотному проекту розраховуємо визначити механізм ринкової вартості вагонів відносно попиту у конкретний період та кількості вагонів у лотах. На початковому етапі плануємо виставляти на аукціон 5-10%  парку», – зазначив Євген Кравцов.

Укрзалізниця в аспекті прозорості вирішила продемонструвати бізнесу варіанти використання публічних майданчиків», –  зазначив Максим Нефьодов.

Довідка:

У листопаді 2017 року прийнята Постанова КМУ №1054 «Про затвердження Порядку розпорядження майном ПАТ «Укрзалізниця, що  передбачає  публічний  і ринковий механізм розпорядження майном

Зокрема, порядок показує, яким чином Укрзалізниця розклала в часі витрати на придбання одного вагона кожного виду з врахуванням вартості деповських та капітальних ремонтів впродовж терміну його експлуатації, включаючи рівень рентабельності дисконтування на період нормативного терміну використання вагона.

Також цей порядок імплементує перехід на поденну норму нарахування плати, що спрощує прогнозування та калькулювання витрат вантажовідправниками.

Впровадження нормативної відстані перевезення в 200 км в день для повагонного перевезення і в 320 км в день для маршрутних перевезень збільшує зацікавлення Укрзалізниці наростити швидкість перевезення до формульної.

Пріорітет маршрутних відправлень над повагонними має чітке економічне обґрунтування. Значна кількість витрат у роботі Укрзалізниці є сталими і саме тому чим більший обсяг буде перевезений, тим меншу вартість перевезення треба буде включити до одиниці собівартості своєї продукції вантажовідправнику. Дзеркальна зацікавленість сторін у виконанні нових положень гарантує успіх запропонованим новаціям. Впровадження цих відмінностей також дає змогу збільшити обсяг перевезень існуючим тяговим та вагонним парком.

Перегляд поденних ставок відбуватиметься за умови зміни будь-якого з складових компонентів розрахунку, але не рідше одного разу на 3 місяця. Коефіцієнти порожнього пробігу переглядатимуться 1 раз на 12 місяців.

З новим порядком визначення плати за використання власних вагонів перевізника ПАТ «Укрзалізниця» в процесі надання послуг з перевезення вантажів можна ознайомитися тут.

Сторінка 226 з 323«««222223224225226227228229230»»»
© 2020 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту