Сьогодні зранку на платформі Травнева перегону Бориспіль — Баришівка машиніст швидкісного поїзда №712 сполученням Київ — Костянтинівка застосував екстрене гальмування для запобігання наїзду на сторонню людину. На жаль, зіткнення уникнути не вдалося, жінка загинула. Про випадок було оперативно поінформовано Національну поліцію.


Зокрема, швидкісний поїзд №712 Київ — Костянтинівка здійснив екстрене гальмування о 06:47, продовжив рух о 07:57. Загальна затримка поїзда склала одну годину 10 хвилин. Зупинка не вплинула на рух інших поїздів.

Причину смерті людини буде встановлено після проведення судово-медичної експертизи. Випадок розслідують правоохоронці.

АТ «Укрзалізниця» у новій редакції договору враховано рекомендації Антимонопольного комітету України від 26.03.2020 № 9-рк, а заяви ряду профільних об’єднань з цього приводу є необ’єктивними та непослідовними.  Нову редакцію договору затверджено рішенням правління АТ «Укрзалізниця» 19 травня 2020 року та надіслано до АМКУ. Договір буде введено в дію з 1 липня цього року.


З текстом договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом можна ознайомитися тут. У ньому враховано більшість зауважень та пропозицій замовників послуг та рекомендації АМКУ. Дотримана законодавча норма стосовно створення однакових умов для усіх користувачів послуг залізничного транспорту.

Сьогоднішня ситуація на ринку свідчить про втрату монопольного становища АТ «Укрзалізниця» на ринку вагонів. Власний парк вагонів товариства уже складає близько 50 % від загальної кількості на ринку (по деяким видам – менше 35 %). Таким чином, умови ринку свідчать, що він є конкурентним, а у замовника послуги є право вільного вибору постачальника послуги з подачі вагонів. Ні діючий, ні новий договори не нав’язують замовникам послугу використання вагонів власності АТ «Укрзалізниця», яку замовники можуть обрати виключно на добровільних умовах.

Протягом останнього року були проведені спільні відкриті наради за участю представників бізнес-асоціацій, основних вантажовласників, представників Антимонопольного комітету України та Державної регуляторної служби України.

Чимало отриманих звернень стосовно тексту договору стосувалися вартості та умов надання власних вагонів перевізника АТ «Укрзалізниця». Відповідно до позиції товариства ці умови мають визначатися товариством самостійно за вільними тарифами на підставі статті 58 Статуту залізниць України. Крім того, товариство має право самостійно приймати рішення стосовно методики формування вартості використання власних вагонів АТ «Укрзалізниця» у процесі надання послуг з перевезення вантажів з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Товариство за рекомендаціями АМКУ відтермінувало введення в дію нових ставок плати до 1 жовтня 2020 року зважаючи на економічну ситуацію в країні.  У якості компенсатора Укрзалізниця погодилася на значні поступки на користь ринку стосовно застосування вільних тарифів з 1 жовтня 2020 року:

- Не буде нараховуватися компенсація витрат на перевезення у порожньому стані власного вагону перевізника після «подвійних операцій» (навантаження відразу після вивантаження);

- При визначені плати за використання власних вагонів перевізника під час перевезення у міжнародному сполученні маршрутних поїздів буде застосовуватися швидкість 320 км/добу (зараз така швидкість застосовується при перевезенні у внутрішньому сполученні);

- Передбачена знижка 25% до плати за користування для вагонів, які приймаються до перевезення у складі маршрутної відправки.

Крім того АТ «Укрзалізниця» запроваджено «голландські» аукціони та «довгострокові» договори, які дозволяють вантажовласникам отримувати послуги з використання вагонів за ринковими прогнозованими цінами.

За рекомендаціями АМКУ переглянуті деякі умови договору, наприклад:

- Термін підписання замовниками розрахункових документів збільшено до 2-х робочих днів, а також уточнено, що списання коштів замовників можливе лише за умови наявності для цього достатніх правових підстав;

- Надано можливість одним перевізним документом оформити групу навантажених вагонів різних власників та здійснити оплату за їх перевезення як за маршрутну відправку;

- Передбачено дзеркальну відповідальність перевізника за пошкодження вагонів та за подачу  замовнику вагонів перевізника  в неочищеному стані;

- Конкретизовані причини відмови перевізника в погодженні планів перевезень вантажів у випадку «відсутності «технічної» та «технологічної» можливості»;

- Враховані пропозиції щодо відповідальності при затримках вагонів під час перевезення, оскільки така відповідальність замовників передбачена правилами;

-Враховано пропозиції щодо внесення інших змін та доповнень до договору;

Також, для поліпшення умов надання послуг АТ «Укрзалізниця» внесені доповнення та зміни до додатку 1-1 нового договору стосовно послуг, які надаються за вільними тарифами. Зокрема, уніфіковані умови надання послуг з організації накопичення вагонів та перевезення спеціальних вантажів; запроваджено послугу з контролю використання кодів платника (безоплатна та з особливими умовами використання, зі щомісячною абонплатою).

АТ «Укрзалізниця» врахувала рекомендації АМКУ, учасників ринку та залишила умови, які існують з 2018 року і не суперечать антимонопольному законодавству, зокрема, це:

- врахування додаткового часу (Тдод) в формулі для визначення розміру плати за використання власного вагону перевізника у процесі перевезення. Він є частиною загального розрахункового часу, за який стягується плата за використання вагона під час перевезення, відповідно до нормативних термінів доставки вантажів в певних типах вагонів. Натомість, інші власники вагонів розраховують плату за фактичний час, який переважно перевищує розрахунковий час, визначений АТ «Укрзалізниця», та таким чином усі ризики, пов’язані із затримками вагонів під час руху, покладають на вантажовласників.

- округлення неповних діб до повних при розрахунку оплачуваного часу використання власних вагонів АТ «Укрзалізниця» в процесі надання послуг під час перевезення, відповідно до Правил обчислення термінів доставки вантажу.

АТ «Укрзалізниця» готується до перевезення зерна нового врожаю у 2020/21 маркетинговому році. Із прогнозованих аналітиками  майже 70 млн тонн урожаю зернових, залізничним транспортом компанія готова перевезти 60% експорту, який очікується на рівні 33 млн тонн.

 

Основними напрямками перевезень зернових залізничним транспортом у наступному маркетинговому році, як і в попередньому сезоні, залишаться перевезення через порти. Саме від їх пропускної та переробної здатності, а також від якісного планування перевезень залежить обсяг перевезень та обіг зерновозів.

З метою збільшення обсягів перевезень зернових вантажів та підвищення ефективності використання залізничного рухомого складу, на сьогодні відкрито для навантаження зерна маршрутами 209 станцій. Маршрутні відправки, які були затребувані минулого сезону, виявилися ефективним інструментом для швидкої доставки вантажу та мінімізації витрат Укрзалізниці. Особливо  вони вигідні для компаній що володіють як елеваторами в пунктах навантаження так і переробними комплексами в портах. Учасникам ринку компанія  пропонуватиме різні інструменти: графікові вантажні та маршрутні перевезення, ступінчасті маршрути та повагонні відправки.

«Цього року ажіотажу навколо зерновозів на ринку не повинно бути, оскільки на ринку їх профіцит. З урахуванням переробної здатності  портів достатньо 13 тисяч зерновозів, а їх наразі в Україні майже 30 тисяч. У приватних власників зерновозів більше, ніж у компанії, Укрзалізниця не є монополістом у цьому сегменті»,  –  наголосив на зустрічі із учасниками зернового ринку та бізнес-асоціаціями директор департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков.

Він підкреслив, що інфраструктурні можливості дозволяють вивантажувати 1800  зерновозів за добу, а навантажувати 2400-3000. Такий дисбаланс призводить до накопичення вантажів на підходах до портів. Тому необхідно навантажувати рівно стільки вагонів, скільки можна вивантажити, щоб зерновози не скупчувалися у портах і на під’їзних коліях. «Зайвий парк заважає переміщенню рухомого складу і порушує технологію перевезень. Потрібно не збільшувати парк, а удосконалювати провізну та пропускну здатність портів, клієнтам підвищити якість планування», –  зазначив Андрій Мірошніков.

Директор департаменту нагадав, що Укрзалізниця пропонує клієнтам новий інструмент  – укладати довгострокові договори на термін від 9 до 12 місяців. Перевезення за довгостроковими контрактами розпочнуться з липня. Мінімальний обсяг замовлення – це 200 зерновозів, а загальний пул, що задіяний у цьому пілотному проєкті, – 3300 відправлень на місяць. Наразі на липень вже заброньовано 80% зерновозів із парку, що виділено на даний проєкт.  Чим довший буде термін замовлення послуги перевезень, тим нижчою та вигіднішою буде ціна за користування вагонами Укрзалізниці.

У 2019/2020 маркетинговому році Укрзалізниця очікує перевезти 36,5 млн тонн зерна і продуктів помелу, що майже на рівні обсягів попереднього сезону.

Укрзалізниця — надійний партнер проєкту Президента України «Велике будівництво». Перевізник забезпечує стале та безперебійне перевезення необхідних матеріалів для будівельної галузі, зокрема для відновлення та будівництва доріг. Так, за 5 місяців цього року перевезено майже 15 млн тонн мінерально-будівельних матеріалів. Про це повідомив в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.


За словами керівника компанії, цьогоріч мінерально-будівельних матеріалів перевезено на 6% більше, ніж за аналогічний період минулого року. «Разом з Укравтодором ми вибудували логістику, яка дозволяє вчасно та за найкоротшими маршрутами підвозити необхідні матеріали для будівництва та ремонту автошляхів. Так, за згаданий період залізницею доправлено понад 7 млн тонн щебеню, що на 18,9% або на 1,1 млн тонн більше аналогічного періоду минулого року», — зазначив Іван Юрик.

Крім того, перевезено майже 1,3 млн тонн гранітного та кам’яного відсіву, що на 40,3% більше, ніж за 5 місяців минулого року. Для розвитку та ремонту залізничної інфраструктури на 12,2% зросли обсяги перевезень баласту до 0,6 млн тонн.

Також Укрзалізниця продовжує видобуток щебеню та копалин на власних потужностях гранітних кар’єрів. У січні-травні 2020 року Укрзалізниця відвантажила клієнтам 1,1 млн тонн продукції, з якої 1,05 млн тонн щебеню.

Укрзалізниця увійшла до шорт-листа кращих проєктів року з державних закупівель в найпрестижнішому європейському конкурсі «CIPS Excellence in Procurement Awards» британського інституту закупівель та управління постачання (CIPS) із проєктом трансформації закупівель пального на базі категорійного менеджменту.


Велике конкурсне журі, що складалося з провідних британських та європейських експертів, відзначило успішну трансформацію найвитратнішої категорії закупівель Укрзалізниці (понад 300 млн доларів США на рік) за найкращими професійними стандартами.

В рамках проєкту із закупівлі дизельного пального з серпня 2019 року застарілі методи закупівель компанії трансформувались у відповідності до еталонних стандартів CIPS Corporate Excellence, у результаті чого конкуренція зросла з 3-4 до 8-12 учасників на тендер, маржа постачальників постійно знижувалася, а Укрзалізниця вже 9 місяців поспіль закуповує пальне нижче рівня гуртового ринку. За весь період трансформації компанія вже заощадила 7,9 млн доларів США і має на меті досягти економії понад 11 млн доларів протягом календарного 2020 року.

«Реформування системи закупівель Укрзалізниці – один із пріоритетів нашої роботи. За короткий термін нам вже вдалося досягнути певних результатів, які відзначають наші міжнародні партнери. Попереду ще багато роботи, і я впевнений, що в нашій компанії буде вибудований сучасний, прозорий процес закупівель за кращими світовими зразками», — наголосив в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

Фінал конкурсу пройде 16 вересня, коли проєкт Укрзалізниці змагатиметься з шістьма іншими від таких відомих державних установ, як Home Office, Ministry of Defence та NHS. йдеться про проекти Міністерства внутрішніх справ Великобританії із закупівель для створення центру утримання нелегальних мігрантів у Гатвіку та договірного розміщення, Міністерства оборони цієї ж країни із закупівель для виправлення проблем інформаційної мережі та проект із закупівель NHS England та NHS Improvement для застосування нової концепції в середовищі державних закупівель, що підтримують ліквідацію гепатиту С.

«Сам факт участі у конкурсі — це досягнення команд спеціалістів департаментів планування, категорійного менеджменту та колективу філії «Центр забезпечення виробництва». Ця робота почалась ще у 2018 році з першими контрактами з формульним ціноутворенням, але до остаточного успіху нас чекає ще дуже багато роботи», — додав директор з питань закупівель АТ «Укрзалізниця» Сергій Довгаленко.

Нагадаємо, що Укрзалізниця очікує на отримання корпоративної сертифікації CIPS.

Сторінка 3 з 434«««1234567»»»
© 2020 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту