Сьогодні ключовою загрозою для Укрзалізниці є несплановане запровадження ринку приватної тяги без фундаментальних передумов – фінансування пасажирських перевезень і формування тарифу допуску до інфраструктури. Про це в інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці» розповів член правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

 

«Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави – наслідки для галузі реформи  й лібералізації ринку приватної тяги будуть неконтрольованими. Цей ризик чітко артикулюється нами й доводиться до відома уряду та парламенту на тлі дискусій про майбутню модель ринку та ухвалення нового закону про залізничний транспорт», — зазначив Іван Юрик.

За його словами, у рамках реструктуризації Укрзалізниця готується до лібералізації ринку. Зокрема, планує створити ефективного вантажного оператора, який не матиме зобов’язань крос-субсидіювання пасажирських перевезень, збитки від яких сягають 12-13 млрд грн на рік. Він також зауважив, що залізничні пасажирські перевезення в усьому світі фінансуються державою через їхню збитковість.

Він також повідомив, що для успішної реформи потрібно вирішити й інше ключове питання — формування справедливого тарифу на допуск до інфраструктури. Методологія розрахунку тарифу допуску до інфраструктури приватних операторів залежатиме від уряду.  «Варто зрозуміти одну просту річ: держава стає повноцінним гравцем в залізничній галузі та надавачем фінансів у процесі лібералізації ринку, адже системі необхідне вливання коштів. Сьогодні ж ця система так побудована, що вона всередині збалансовує себе за рахунок крос-субсидіювання. І «все їде» й перевозиться. Під час реформи і розділення бізнесів потрібно буде приймати непрості рішення. Адже у світі ринкової економіки не буває безкоштовного сиру», — розповів  топ-менеджер Укрзалізниці.        

У цілому Іван Юрик називає реструктуризацію Укрзалізниці «позитивним явищем», адже в результаті цих змін інвестори більш чітко розумітимуть сегменти бізнесу компанії, їх прибутковість та маржинальність. Також підвищиться прозорість вантажного, пасажирського та інфраструктурного сегментів Укрзалізниці.

Укрзалізниця планує закупити дизельне пальне за рамковою угодою для забезпечення потреби 2020 року. Про це повідомила директор департаменту категорійного управління АТ «Укрзалізниця» Неллі Стельмах на зустрічі із постачальниками нафтопродуктів.

 

З учасниками ринку обговорили пропозиції щодо проведення процедури закупівлі за рамковою угодою та озвучили потреби компанії у забезпеченні дизпальним. «Потреба, за попередніми розрахунками, на 2020 рік складає 350 тисяч тонн пального – більше половини цього обсягу плануємо придбати за рамковою угодою. Окрім того орієнтовно передбачається придбати 6,3 млн літрів дизельного пального за талонами, також за талонами буде придбано і бензини А-92 та А-95», – поінформувала Неллі Стельмах. Закупівлю дизпального за рамковою угодою планується розпочати до кінця 2019 року.

Вона наголосила, що закупівля за рамковою угодою мінімізує ризики – надає можливість замовнику послуги автоматично вилучити постачальника з процедури, якщо він після проведення відбору не укладає договір. Це можливість швидко замовити товар або послугу, не потрібно щоразу збирати довідки, перевіряти документи та репутацію учасників. При кожному новому замовленні необхідно лише призначити аукціон. За рамковою угодою можна укладати договір терміном до 4 років.

 Довідка:

18 грудня 2018 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro з’явився новий тип процедури – закупівлі за рамковою угодою. Вони можуть здійснюватися як самостійно замовниками, так і централізованою закупівельною організацією в інтересах інших замовників. Визначені певні особливості укладання рамкових угод: вони мають укладатися виключно з декількома постачальниками (мінімум трьома), яких обирають у ході аукціону; для укладання рамкових угод використовується виключно процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою.

Юридичний департамент АТ «Укрзалізниця» став найкращим серед 50 провідних юридичних департаментів України в сфері транспорту та логістики. Такі результати були оприлюднені під час VII щорічного форуму юрисконсультів, який днями проходив у Києві.

Експерти високо оцінили роботу юридичної служби АТ «Укрзалізниця», де працює понад 450 спеціалістів. В.о. директора юридичного департаменту АТ «Укрзалізниця» Олександр Рудяк зазначив: «Метою команди юристів Укрзалізниці є, передусім – підвищення якості правової роботи та забезпечення якісного юридичної супроводу діяльності підприємства. І отримання такої високої нагороди – свідчення того, що компанія та її інтереси під надійним юридичним захистом».

У ході форуму спеціалісти юридичних департаментів провідних українських компаній також обговорили зміни законодавства, основні реформи та стратегію роботи під час перетворень у державі та суспільстві, а також посилення вимог до юридичної професії в умовах сьогодення. У фокусі дискусій – позитивний вплив діджиталізації та глобалізації на роботу юристів, а також особливості вирішення судових конфліктів тощо.

Нагадаємо, що цьогоріч Асоціація Адвокатів України кращим корпоративним юристом року (in-house lawyer) визнала директора з правових питань та майнової політики АТ «Укрзалізниця» Артура Резніка.

Укрзалізниця відкрила рух поїздів на новому двоколійному перегоні Зачатівська-Роз’їзд – Хлібодарівка, де побудовано 15,5 км колії. Відтепер дільниця Волноваха—Комиш-Зоря стала повністю двоколійною, що дозволить залізниці пропускати значно більше поїздів у маріупольському напрямку.

Модернізація стратегічної залізничної гілки Волноваха—Комиш-Зоря – це найпотужніше будівництво нової колії за часів незалежної України, яке тривало кілька років, аби безперебійно курсували пасажирські, приміські та вантажні поїзди. Загалом Укрзалізниця збудувала понад 34,4 км нових колій, завдяки чому значно збільшила можливості для транспортування вантажів у стратегічному маріупольському напрямку. Всього упродовж 2016–2019 років на реалізацію проєкту компанія спрямувала 460 млн грн власних коштів.

«Після окупації частини Донеччини Маріуполь був відрізаний від України. З містом фактично було відсутнє автомобільне сполучення, досі не здійснюються й авіарейси. І лише залізниця залишалася тією тоненькою ниточкою, яка сполучала це місто з усією Україною. І впродовж всіх цих років ми забезпечували перевезення не лише пасажирів, а й вантажів. Тим самим забезпечували функціонування підприємств регіону, які дають роботу населенню. Крім того, в цих умовах ми змогли побудувати нову колію в напрямку Маріуполя, яка є запорукою для подальшого успішного розвитку регіону», — зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Крім того, очільник компанії висловив впевненість, що вже найближчим часом Донбас буде звільнений від окупантів і перед залізничниками постане нове завдання – відновлення залізничної інфраструктури регіону. «І я впевнений, з цим завданням ми також впораємося», — зазначив він.

Завдяки реалізації проєкту пропускна спроможність дільниці Волноваха – Комиш-Зоря збільшиться з 20-ти пар поїздів на добу в 2016 році до 49 пар поїздів, з яких 42 – вантажних, 5 – пасажирських, 2 приміських — у 2019 році.

За 2016-2019 роки залізничники виконали великий обсяг робіт – окрім побудови нових колій, відремонтували понад 107, 4 км колій та 61 стрілочний перевід.

Реалізацію проєкту з підвищення пропускної спроможності напрямку Комиш-Зоря – Волноваха – Маріуполь було розпочато у 2016 році. Окрім колійних робіт, під час модернізації ділянки Волноваха – Комиш-Зоря залізничники збудували лінії електропостачання двох блок-постів та двох роз’їздів. Також виконали поточний ремонт пристроїв електропостачання: замінили траверси, світильники для посилення освітлення станцій, переїздів, зупинних пунктів та відремонтували промислові будівлі. Фахівці служби сигналізації та зв’язку уклали 86 км кабельних ліній, проклали 83,5 км волоконно-оптичного кабелю в захисну поліетиленову трубку, здійснили реконструкцію пристроїв СЦБ та зв’язку. Також на ст. Волноваха залізничники встановили сучасну цифрову автоматичну телефонну станцію SI 3000.

Довідка: Загальна протяжність напрямку Запоріжжя – Комиш-Зоря – Волноваха – Маріуполь складає 311,9 км експлуатаційної довжини, у тому числі в межах обслуговування регіональної філії «Донецька залізниця» — 157,3 км: Комиш-Зоря – Волноваха – 83,7 км, Волноваха – Маріуполь – 73,6 км.

Укрзалізниця запускає новий проєкт – спеціалізована школа провідника. Тут провідники пасажирських вагонів навчатимуться: новим технологіями роботи  організації перевезень пасажирів, діям у надзвичайних, нестандартних та аварійних ситуаціях, основам професійного спілкування, професійній етиці, наданню першої домедичної допомоги, а також особливостям перевезення пасажирів з інвалідністю. Про це розповів директор з управління персоналом та соціальної політики Укрзалізниці Євгеній Козак.

 

За словами Євгенія Козака,  навчання за проєктом вже закінчила тестова група із 21 слухача. «Провідник пасажирського вагону – це людина, яка не лише обслуговує пасажирів, а є, без перебільшення, обличчям української залізниці. Саме від його компетенцій, вміння діяти у непередбачуваних ситуаціях багато в чому залежить комфорт пасажирів під час поїздки. Цей проєкт допоможе провідникам краще діяти в екстрених  та нестандартних ситуаціях та удосконалити свої професійні навички», – розповів він. 

Наразі філія «Пасажирська компанія» формує графік навчання по всій Україні. Групи слухачів комплектуватиметься з провідників пасажирських вагонів – по 20 – 25 осіб. Термін навчання складатиме – 96 годин. Після закінчення навчального курсу всі учасники пройдуть перевірку знань для подальшого визначення рівня набутих навиків.

Сторінка 3 з 293«««1234567»»»
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту