Укрзалізниця готова використовувати усі дієві механізми для підвищення ефективності роботи малодіяльних залізничних станцій та виводу їх на оптимальну потужність.

Про це йшлося під час селекторної наради у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України під головуванням заступника міністра Тараса Висоцького, у якій взяли участь представники міністерства, профільних асоціацій, Укрзалізниці, обласних державних адміністрацій та об’єднаних територіальних громад.

Як повідомив директор департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Андрій Мірошніков, на сьогоднішній день, до переліку малодіяльних входить близько 300 залізничних станцій. «Відповідно до законодавства регіональні філії АТ «Укрзалізниця» зверталися до місцевих органів влади з пропозицією погодити закриття малодіяльних станцій, або вирішити питання відшкодування втрат пов’язаних з обслуговуванням малодіяльних об’єктів інфраструктури. Загалом отримали 9 погоджень на закриття. Деякі органи місцевого самоврядування запросили розрахунок витрат, але жодної пропозиції щодо можливого відшкодування або іншого конструктивного вирішення проблеми не надійшло. Більш того, ми маємо витрати по цим станціям пов’язані з податком на землю, який сплачується у місцеві бюджети», - констатував він.

Учасники наради погодились, що найефективнішим механізмом повернення малодіяльних станцій до нормальної роботи, є збільшення обсягів перевезення завдяки спільній роботі місцевих органів влади, територіальних громад та бізнесу.

«Ми завжди готові йти на зустріч, проте ми хочемо бачити, що підприємства і місцева влада також шукають варіанти як зменшити свої видатки та підвищити ефективність роботи. Ми зацікавлені у тому, щоб максимально сконцентрувати перевезення на залізниці», - наголосив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Він додав, що така робота за підсумками другого півріччя 2019 року вже призвела до того, що із переліку малодіяльних станцій вийде 53 станції й вони повернуться до сталого функціонування.

Також учасники наради обговорили можливість компенсації збитків від діяльності станцій за рахунок місцевих бюджетів чи коштів місцевого бізнесу. Одним з таких механізмів може стати повернення Укрзалізниці сплаченого до місцевих бюджетів земельного податку на землі, на яких розташована малодіяльна станція, або збільшення відшкодування за перевезення пільгових категорій пасажирів.

Сторони дійшли згоди спільно опрацювати це питання й провести детальні економічні розрахунки компенсаційних механізмів.

Відповідно до письмових звернень зернотрейдерів, що надійшли до АТ «Укрзалізниця» впродовж 2019 року, компанія збільшила загальну кількість маршрутних станцій ще на 140 — до 197. Такі зміни оприлюднені в автоматизований системі з планування перевезень вантажів залізничним транспортом «Месплан».


В Укрзалізниці зауважують, що згідно з Законом України «Про залізничний транспорт» та Статутом АТ «Укрзалізниця» заходи, пов’язані з будівництвом або збільшенням обсягів перевезень на залізничній під’їзній колії підприємства та залізничних станціях примикання, здійснюються з матеріалів та за рахунок коштів цього підприємства.

Також під час розгляду можливості відкриття вантажної станції для маршрутних перевезень враховуються такі показники, як переробна спроможність механізмів і вантажних фронтів під’їзної колії, технічна спроможність залізничної станції примикання, кількість вагонів і вагові норми, встановлені на дільниці, наявність локомотиву тощо.

  • Укрзалізниця вважає, що існують перспективи подальшого збільшення маршрутних перевезень та поінформувала гравців зернового ринку про можливості відкриття станцій, які можуть стати маршрутними. Зокрема, на дільницях:

-          регіональної філії «Донецька залізниця»: Асланове (485002) — Волноваха (486202) — Комиш-Зоря (462405); Сіверськ (495004) — Лиман (490000) — Покровськ(482004);

-          регіональної філії «Придніпровська залізниця»: Новоолексіївка (475405) — Федорівка (476304) — Таврійськ (461900); Запоріжжя Вантажне (464504) — Синельникове І (453603); Чаплине (454201) — Синельникове ІІ; Апостолове (466603); Берда (478009) — Пологи (463003); Комиш-Зоря (462405) — Федорівка (476304); Оріхівська (464107);

-          регіональної філії «Південна залізниця»: Лозова (442806) — Красноград (441606); Тополі (43209) — Куп’янськ-Сортувальний (430002); Полтава-Київська (448501);

-          регіональної філії «Одеська залізниця»: Знам’янка (410006) — ім. Тараса Шевченка (420008); Чорноліська (411102) — Помічна (411901) — Підгородна (412302) — Подільськ (406802); Помічна (411901) — Долинська (414100); Помічна (411901) — Колосівка (412707); Княжеве (407709) — Подільськ (406802) — Роздільна І (405607); Снігурівка (416106);

-          регіональної філії «Південно-Західна залізниця»: Ірпінь (322206) — Тетерів (321508) — Коростень(346308); Зернове (328808) — Конотоп (327400); Чорнорудка (342805); Устинівка (343704); Миронівка (344406);

-          регіональної філії «Львівська залізниця»: Сапіжанка (370909); Самбір (375705); Стрий (377408).

Розширення переліку маршрутних станцій позитивно вплине на збільшення обсягів перевезень зернових, що є вкрай необхідним в умовах зростання врожаю та обсягів експортних операцій із сільгосппродукцією.

У США зійшов із рейок і загорівся потяг з етиловим спиртом. Це сталося  штаті Айова. 

Аварія трапилася, коли поїзд проїжджав мостом, тому частина пального витекла в річку. Вогонь палав майже добу, перше ніж спирт із цистерн вигорів і на місці змогли розпочати роботу слідчі та рятувальники. Двоє машиністів не постраждали.

Потяг складався із сотні вагонів-цистерн, у кожній із яких було майже 95 тисяч літрів спирту. Залізничникам вдалося відвернути масштабнішу аварію – 74 вагони вони відчепили і відвезли на безпечну відстань.

В уряді підтримали відкриття нового прикордонного переходу Мальговичі-Нижанковичі на кордоні з Україною.

Міністерство інфраструктури Польщі планує скерувати 40 млн злотих (близько 320 млн грн) на реконструкцію залізничної колії Перемишль-Мальговичі та підтримує відкриття нового прикордонного комбінованого - авто- і залізничного переходу Мальговичі-Нижанковичі на кордоні з Україною. 

Про це заявив міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик після поїздки на дрезині від Перемишля до прикордонної станції Мальговичі, передає ЦТС.

"Ми відвідали лінію № 102 (Перемишль-Мальговичі), про яку багато говорять в Перемишлі. Ця лінія надзвичайно цікава. До мене звернувся пан Кухчинський (голова Сейму Польщі, - ред.) з проханням проаналізувати, чи можна її відновити. (...). Сподіваюся, що це можна зробити не тільки до Мальговичів, Нижанковичів, але також до Кросьценка і Загужа, в цілому, по цій лінії. Я переконаний, що в цьому є сенс", - заявив він. Точних термінів для виділення коштів та початку робіт чиновник не назвав.

До 1994 року по ділянці Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Кросьценко курсував поїзд Варшава-Загуж. Він проїжджав територією України без зупинок. Раніше на українському відрізку шляху існувала європейська колія (1435 мм). Після 1994 року ділянка Нижанковичі-Хирів-Кросьценко перебувала на ремонті, в результаті чого євроколія між Нижанковичами і Хировом була перешита на стандарт 1520 мм. Комбінована колія між Хиривом та Кросьценком збереглася. Для Польщі відновлення маршруту Перемишль-Хирів-Загуж має практичне значення, оскільки транзит через територію України скоротить шлях з Перемишля до Загужа.

В кінці 2016 року активісти польської групи "Лінія 102", яка виступає за відновлення руху поїздів на ділянці Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Кросьценко, вперше за 22 роки проїхала з Перемишля до України. Волонтери приїхали з Польщі на дрезині. Згодом активісти ще кілька разів приїжджали до Нижанковичів на дрезині.

Раніше в Україні з'явилися залізничні маршрути  "Ковель-Ягодин-Хелм"

"Залізнична компанія Словаччини" зацікавлена в  запуску пасажирського поїзда Ужгород-Кошице з наступним продовженням маршруту до Братислави і Праги. Про це заявив речник "Залізничної компанії Словаччини" Томаш Ковач, пише Mukachevo.net.

"Метою цього проекту є забезпечення залізничного сполучення з Кошице до Ужгорода та наступного ширшого сполучення Київ-Ужгород-Матьовце-Кошице-Братислава/Прага", - розповів він. 

За словами Ковача, розглядаються два варіанти вирішення питання сполучення між цими містами.

"Перший варіант - це приїзд потяга з Ужгорода до Матьовце широкою колією, а потім у Матьовце потрібно побудувати спеціальну інфраструктуру для адаптації вагонів під європейську колію. Інший варіант – це побудова 11 кілометрів європейської колії до Ужгорода. "Залізнична компанія Словаччини" вже провела інспекцію станції Матьовце на предмет вивчення інфраструктури, а також були зустрічі керівництва компанії з представниками фінансового управління та прикордонної поліції з метою ознайомлення з проектом", - додав залізничник.

Окремо Ковач наголосив, що важливим кроком для реалізації проекту є переговори між "Залізничною компанією Словаччини" та "Залізницями Словацької республіки" щодо добудови залізничної інфраструктури та зміни статусу прикордонного залізничного пункту пропуску Матьовце-Павлово як пункту перетину і для пасажирських перевезень.

Зазначимо, наразі в Словаччині є дві державні залізничні компанії: "Залізнична компанія Словаччини" (ZSSK), яка займається перевезеннями, та "Залізниці Словацької Республіки" (ZSK), яка розбудовує інфраструктуру.

Нагадаємо, українців попередили, що слід готуватися до весняного зростання цін на залізничні квитки. Вартість може зрости вже від 1 квітня. В "Укрзалізниці" повідомили, що протягом 2018 року ціни підвищуватимуть двічі й обидва рази на 10-12% - навесні та восени.

Сторінка 6 з 352«««2345678910»»»
© 2020 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту